Ben jij opzoek naar personeel in de hovenierssector
Je hebt een hoveniers bedrijf, wat door de huidige mark flink aan het groeien is. Hartstikke mooi natuurlijk! Maar hoe kom je aan goed, betrouwbaar personeel? Denk aan Tuinmannen, Hoveniers of Boomverzorgers. Bij Leadit Jobmarketing helpen we jou aan personeel door je online recruitment proces te optimaliseren. Of je nu opzoek bent naar een vaste kracht, tijdelijke kracht of een leerling voor een werk- en leerplek. Door middel van onlinecampagnes bereiken we jouw doelgroep, zodat jij in korte tijd voorzien bent van extra personeel om zo nog verder te kunnen groeien.
Veel voorkomende functies
Bij Leadit Jobmarketing werken wij binnen verschillende sectoren, waaronder de hoveniers en groenvoorziening sector. Binnen deze sector zijn er een aantal veel voorkomende functies waar wij vacature marketing voor hebben mogen doen, een aantal van deze veel voorkomende vacatures waar wij ervaring mee hebben zijn:
- Tuinmannen
- Hoveniers
- Boomverzorger
- Montagemedewerker
- Stratenmaker
- Projectleider
- Gazonmaaier
Personeel vinden in de huidige markt
Met de huidige concurrentie op de arbeidsmarkt is het aantrekken van goed personeel een stuk moeilijker gevonden. Bedrijven moeten constant de nieuwe methodes en technieken in de gaten houden om te kunnen concurreren. Wie niet op de hoogte is van de nieuwste wervingsstrategie loopt gegarandeerd achter op zijn concurrenten, Benieuwd hoe jij de concurrentie een stap voor kan blijven? Lees snel onze werkwijze hieronder.
Onze werkwijze
Leadit Jobmarketing is een bedrijf dat zich volledig richt op arbeidsmarktcommunicatie. Door middel van goede arbeidsmarktcommunicatie vervul je sneller je vacatures met de juiste mensen. Een professionele aanpak van de arbeidsmarktcommunicatie laat aan de buitenwereld zien dat jouw bedrijf het werven en selecteren van nieuwe medewerkers erg serieus neemt. Wij kunnen namens jouw organisatie de arbeidsmarktcommunicatie inrichten met drie middelen.
Deze middelen zijn:
Een recruitment video is bedoeld om een vacature uit te beelden. In deze video heb je de ruimte om de functie toe te lichten en een paar collega’s aan het wordt te laten die kunnen vertellen hoe leuk het is om bij jouw bedrijf te werken. Er zijn verschillende manieren waarop je dit kunt inrichten, dit kan bijvoorbeeld op de werkvloer gefilmd worden, of buiten het bedrijfspand, of bij een klus in de tuin van een klant.
Werken-bij-websites
Een werken-bij website is een krachtig alternatief van enkel een vacature pagina op je website. De werken bij pagina is beter vindbaar op Google, en wordt daardoor sneller gezien door kandidaten. Doordat een werken-bij website maar over 1 onderwerp gaat (de vacatures van jouw bedrijf) is de website makkelijker en sneller te indexeren voor Google. In tegenstelling tot je bedrijfswebsite waar het voor google lastiger wordt om jouw vacature pagina te vinden, indexeren en zo in de zoek resultaten te laten zien.
Recruitment Marketing
DE gemiddelde kandidaat gedraagt zich vandaag de dag steeds meer als een consument. Hiermee willen wij zeggen dat er steeds vaker meer informatie wordt gewonnen voordat een persoon de stap maakt om te solliciteren. De normen, waarden, missie, visie, bedrijfscultuur en het imago worden allemaal meegenomen in de beslissing. Een logische reactie hierop is om natuurlijk de kandidaten meer als consumenten te behandelen. En wat is DE manier om een consument te bereiken? Juist door marketing in te zetten.
Jouw kandidaat, jouw eisen
Aan de hand van de door jou gestelde criteria en openstaande vacatures stellen we een profiel van de ideale kandidaat samen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een candidate persona te maken. Doormiddel van het candidate persona hebben wij een profiel van jouw perfecte kandidaat. Vervolgens verwerken we deze criteria in onze data gedreven campagnes om de juiste doelgroep te bereiken. Met een gerichte boodschap triggeren we de ideale kandidaat om bij jullie te solliciteren.
Voordelen
Wanneer je bedrijf aan het zoeken is naar nieuwe sollicitanten, is zichtbaarheid het meest belangrijke waar rekening mee gehouden moet worden. Kunnen potentiële kandidaten jouw bedrijf wel vinden? Je zult ervoor moeten zorgen dat je gevonden wordt op de juiste plek en het juiste moment. Online recruitment marketing is een perfect middel om je hiermee te helpen. Om dit dan ook in goede banen te leiden zal je wel een marketingmix moeten gebruiken. Het is van belang om op plekken gevonden te worden waar de competitie niet of minder aanwezig zal zijn. De ideale mix die wij gebruiken om op te vallen is gebruik maken van Vacature ideo’s, ‘werken bij’ websites en recruitment marketing via sociale kanalen. De vacature video verspreiden wij op de verschillende onlinekanalen doormiddel van Recruitment Marketing. Zodra iemand interesse heeft komt deze op een werken-bij site die gemaakt is om mensen enthousiast te maken voor de functie. Doordat de verschillende onderdelen elkaar versterken merk je dat er meer waardevollere sollicitaties binnen komen dan bij de traditionele manier.
Alhoewel dit de perfecte marketing mix is voor vacatures, kan het zijn dat dit voor jouw bedrijf niet opgaat, omdat je al een werken-bij website hebt bijvoorbeeld of vanwege een andere reden. Daarom zijn onze producten ook los in te zetten. Klik hier om onze pakketten en mogelijkheden te bekijken. Ook over de prijzen zijn wij transparant.