Hoe krijg je meer traffic naar je werken-bij site?

‘’Ik heb een werken-bij site maar het aantal sollicitaties valt flink tegen of er is weinig traffic/interactie.’’ Dit is iets wat we vaak horen van onze klanten, een werken-bij website is een essentieel deel van je wervingsproces.
In deze blog
staan 6 bewezen manieren waarmee jij ervoor kan zorgen dat er meer traffic naar je Werken-bij site komt.
 

 

1. Gebruik video content

Gebruik Vacature video’s op je website. Google vindt video’s tegenwoordig een stuk interessanter dan tekst. Als je twee pagina’s maakt waarvan een met een video en de andere met alleen maar tekst, zal in deze situatie de pagina met de video ongeveer 50x relevanter gevonden worden door Google. Dankzij de grotere relevantie zal deze pagina makkelijker vindbaar zijn vergeleken met de pagina met tekst. Als je de relevantie van een pagina verhoogd zal deze ook op een hogere plek in de ranglijst komen bij een zoekopdracht.

 

2. Maak je website mobiel vriendelijk

Indien je een goed resultaat wil boeken met je werken-bij site zal je ervoor moeten zorgen dat je website op alle platformen eruitziet als gewenst, dit wordt ook wel een responsieve website genoemd. Google houdt bij de ranking rekening met het feit of je website mobiel vriendelijk is of niet.  
 
Een website die mobiel vriendelijk is, zal beloond worden in de search ranking terwijl een website die niet mobiel vriendelijk is hierdoor lager zal eindigen. Niet alleen voor SEO is een mobiel vriendelijke website belangrijk, maar ook voor je doelgroep. Ongeveer 60% van het web-verkeer in Nederland gaat via mobiel, als je website niet mobiel vriendelijk is, zal een groot deel van je bezoekers afhaken.

 

3. Gebruik verschillende Sociale Media kanalen

Vacatures zijn gemakkelijk te verspreiden via sociale media, denk aan Facebook, Facebook jobs, Instagram en LinkedIn. Hiernaast is het ook ideaal dat er op Facebook en LinkedIn verschillende groepen zijn specifiek voor vacatureser zijn groepen die heel algemeen zijn maar ook hele specifieke groepen (vacatures Drenthe, Zorg Vacatures, etc.). Hou wel rekening met je doelgroep bij het plaatsen van je vacature, hoe relevanter deze is voor de doelgroep hoe beter het resultaat zal zijn. Naast het plaatsen van berichten is het ook mogelijk om te adverteren via deze kanalen. Zorg wel dat alles goed ingesteld staat want je gooit geld weg als je advertenties laat zien aan mensen die niet geschrikt zijn voor de functie. Benieuwd hoe wij jullie hiermee kunnen helpen? KLIK HIER

 

4. SEO

SEO is een begrip dat je tegenwoordig veel voorbij ziet komen, SEO staat voor: Search Engine Optimization. Oftewel in het Nederlands, de optimalisatie voor zoekmachines. In hoeverre je dit doet is natuurlijk je eigen beslissing, maar als je niet prominent op de eerste pagina gevonden kan worden zal je bezoekersaantal niet op hun maximale potentie komen.  

 Er zijn veel SEO-acties die je zelf kan ondernemen, echter kan het ook slim zijn een professioneel marketingbureau in te schakelen. Een dergelijk bureau zal je gehele website analyseren en optimaliseren waar het de meeste impact levert. Het grootste voordeel van SEO ten opzichte van SEA, is dat SEO op de langere termijn je website structureel beter vindbaar kan maken.

5. Gebruik content marketing 

Voor SEO is content marketing een belangrijk aspect. Je zal hiervoor ruimte moeten creëren op je Werken-bij site voor content. Voorbeelden van content: schrijven van blogposts, foto’s plaatsen, relevante video’s of eventueel andere relevante content over het solliciteren en werken bij jouw bedrijf. Het voordeel van content marketing is dat je op meerdere verschillende zoekwoorden vindbaar wordt, hierdoor kan je makkelijker gevonden worden. Net zoals bij video content zorgt een betere vindbaarheid voor meer traffic naar je Werken-bij site.

 

6. Vertical Search Engines

Koppel je Werken-bij site met vertical search engines, denk aan websites zoals Indeed, Monsterboard en Joblift etc. Dit zijn allemaal voorbeelden van vertical search engines, op deze websites zoeken veel sollicitanten die actief opzoek zijn naar een baan. Het voordeel van vertical search engines is dat deze hoog in google ranken doordat ze een grote kwantiteit aan vacatures hebben. Het nadeel is wel dat iedereen hier een vacature plaatst. Hierdoor is het belangrijk om een unieke en pakkende vacature tekst te gebruiken.

In de Blog 15 tips om een vacature tekst te schrijven. Leggen wij precies uit hoe jij de perfecte vacaturetekst schrijft.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Vraag hier vrijblijvend een Vacature Analyse aan om samen met onze specialist te kijken naar de verschillende mogelijkheden voor jouw organisatie.