Een online wervingscampagne maken

Online vindbaar zijn is tegenwoordig belangrijker dan ooit. De mensen zoeken alles op via Google, Facebook, etc. Daarom is het ook belangrijk om vindbaar te zijn via deze kanalen.  Maar hoe doe je dit en waar moet je op letten?
Lees het hier in deze blog

 

Wat is een online wervingscampagne?

Een nieuwe manier van kandidaten werven is via een online wervingscampagne. Dit is een goede manier om nieuwe medewerkers te vinden, omdat bijna iedereen online gaat zoeken naar vacatures. Maar de vacature kan ook gedeeld worden op Social Media, op deze manier kom je goed in aanraking met de doelgroep die je wilt bereiken. En als je bijvoorbeeld filmpjes/leuke foto’s deelt over hoe het is binnen het bedrijf, en dit deelt via Social Media, dan krijgen de kandidaten een beter beeld over het bedrijf. En dit is ook weer goed voor de employer branding

 

Recruitment via social media

Hierboven is al even iets verteld over recruitment via social media. En veel bedrijven doen hier nog niet aan. Vooral met een online wervingscampagne is dit nog niet erg populair. Terwijl dit een heel goed kanaal is om vacatures op te delen. Omdat er erg veel mensen dagelijks door Facebook scrollen, en misschien niet per se actief op zoek zijn naar vacatures. Maar via Facebook kun je je naamsbekendheid wel flink verhogen. En zoals ik hierboven al zei, bijvoorbeeld met behulp van filmpjes de werksfeer laten zien. Hierdoor krijgen potentiële kandidaten een goed beeld van jouw bedrijf. En als ze dan op zoek gaan naar iets nieuws, dan houden ze jouw bedrijf in hun achterhoofd, en heb je een grote kans dat ze bij jou komen solliciteren.

 

Goede vacaturetekst

Een goede vacaturetekst is zeer belangrijk om de online wervingscampagne te laten slagen. Er zijn een paar dingen die waaruit een goede vacaturetekst uit bestaat. Het is vooral belangrijk dat het verhaal niet te langdradig wordt, houdt het kort en krachtig. 

Geef voldoende informatie, maar houdt het wel kort. Licht kort het bedrijf toe en wat jullie doen. En vertel ook wat de functie inhoudt, en wat de werkzaamheden zullen zijn. Hierdoor heeft de kandidaat zo veel mogelijk informatie om een keuze te maken. Geef bijvoorbeeld ook het salaris en de arbeidsvoorwaarden.

 

Vacature video

Een goede online wervingscampagne kan het beste samen met een bedrijfsvideo/vacature video. Dit verschilt welke mensen je wilt bereiken. Als je je naamsbekendheid wilt verhogen, is een wat algemenere bedrijfsvideo een goede optie. In deze video laat je bijvoorbeeld de werkplek zien, de collega’s, en vooral de werksfeer. 

 

Als je echt sollicitanten wilt werven, is een vacature video de beste optie. In deze video wordt ook weer het bedrijf laten zien en collega’s. Maar hier wordt ook de functie toegelicht. 

 

Heeft u interesse in een bedrijfsvideo of vacature video? Lees dan deze blog voor meer informatie: Recruitment video laten maken, of neem contact met ons op.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Vraag hier vrijblijvend een Vacature Analyse aan om samen met onze specialist te kijken naar de verschillende mogelijkheden voor jouw organisatie.